středa 30. března 2011

Neodkládej na zítřek, co můžeš odložit na pozítří

Pátek odpoledne, návrat ze školy. Člověk se těší na víkend, ale podvědomě tuší, že kdyby odpoledne udělal část práce kterou má v pondělí odevzdat, měl by to v neděli jednoduší. Nakonec si ale řekne, že v pátek má přece právo na nějaký ten odpočinek, po velice náročném týdnu, a školní záležitosti odsune na víkend samotný.

Sobota dopoledne, krátké volno v plném proudu, na práci ani pomyšlení. Natož pak  na tu školní. Dobrý oběd, nějaká ta sobotní aktivita, a náhle je pět hodin odpoledne a nám už zbývá jen den a kousek. Ale v neděli je přece času dost, má přeci jenom 24 hodin a za takovou dobu jsme zajisté schopni stihnout to nejméně čtyřikrát. Po krátkém vnitřním boji, jehož délka závisí na odhodlání každého studenta, obvykle následuje další z typických sobotních aktivit.
 Neděle ráno, naší myslí se začíná šířit panika. Plán, na který jsme se přes týden spoléhali a jehož součástí bylo rozvrhnout si onu práci na celý víkend, lehce selhal, a nám zbývá necelý jeden den, přičemž se ještě musíme naučit na pondělní test. Případné domácí úkoly s klidem ignorujeme - na ty je přece spousta času ve škole, nehledě na pojmenování „domácí,“ značící doporučení pracovat na nich doma. 
Neděle, čtyři hodiny odpoledne. Za námi je vše, co je třeba v neděli udělat a co se netýká školy, a my s odevzdaným povzdechem usedáme k sešitům, popřípadě k počítači, na kterém práci tvoříme. Po zhlédnutí novinek na internetu a šokovaném pohledu na hodiny, které ukazují pár minut po šesté, zapínáme textový editor a začínáme psát.
Ale inspirace nepřichází, text neustále upravujeme a přepisujeme, a ani přes to s ním nejsme spokojeni. V osm hodin tedy rozčileně okopírujeme článek z internetu, lehce ho upravíme a jdeme se učit na nadcházející test.
Z toho však dostaneme čtyřku, protože jsme po chvíli usnuli vyčerpáním. 


Pozn.: Napsáno jako čtvrtletní práce z ČJ a zároveň jako potencionální příspěvek do MF Dnes v rámci akce "Studenti čtou a píší noviny."

2 komentáře: